23 қаңтарда №16 орта мектеп – гимназиясында мектеп психологтары: Артыкбекова А.К., Ералиева С.Н. «Сөйлеу тілі арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту» атты тақырыбында практикалық сабақ жүргізді. » №16 орта мектеп-гимназия. Талдықорған
Коммунальное государственное учреждение
Талдықорған бойынша білім бөлімінің
Отдела образования по городу Талдыкурган
Управления образования области Жетису
Приемная
+7(728) 225-33-11
Бухгалтерия
+7(728) 225-33-11
Версия для
слабовидящих
» » 23 қаңтарда №16 орта мектеп – гимназиясында мектеп психологтары: Артыкбекова А.К., Ералиева С.Н. «Сөйлеу тілі арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту» атты тақырыбында практикалық сабақ жүргізді.
28
январь
2020

23 қаңтарда №16 орта мектеп – гимназиясында мектеп психологтары: Артыкбекова А.К., Ералиева С.Н. «Сөйлеу тілі арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту» атты тақырыбында практикалық сабақ жүргізді.

23 қаңтарда №16 орта мектеп – гимназиясында мектеп психологтары: Артыкбекова А.К., Ералиева С.Н.  «Сөйлеу тілі арқылы оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту» атты тақырыбында практикалық сабақ жүргізді. 

C:UsersuserAppDataLocalMicrosoftWindowsTemporary Internet FilesContent.WordIMG_20200123_181808.jpg    C:UsersuserAppDataLocalMicrosoftWindowsTemporary Internet FilesContent.WordIMG_20200123_181750.jpg  C:UsersuserAppDataLocalMicrosoftWindowsTemporary Internet FilesContent.WordIMG_20200123_182753.jpg

Практикалық сабақ барысында төмендегідей ақпарат берілді - оқушылардың тілін, сөздік қорларын дамыту, ауызша сөйлеуге үйрете отырып, үйренген сөздерін күнделікті өмірде еркін қолдану, әрі оны күнделікті іс-әрекет кезіндегі тілдік қарым-қатынаста қолдана білуге жаттықтыру ісіне ерекше мән берілгенің, сонымен қатар оқушылардың сөздік қорын дамытуда ойын, тапсырма, жаттығулардың орны ерекше екендігі туралы айтылды.  Ойын бала тілінің дамуына ықпалын тигізіп, таным белсенділігінің дамуына жол ашады. Қай бала болмасын ойынмен өседі, өйткені бала табиғатының өзі тек ойынмен байланысты. Ойын үстінде бала еш нәрсеге тәуелсіз. Ол өзін еркін ұстайды. Ал еркіндік дегеніміз барлық дамудың баспалдағы, бәрін білуге деген талпынысы мен құлшынысы. Баланың білуге деген құштарлығы, сөйлеуі ойын үстінде қалыптасады.

Ұстаздар назарына төмендегідей жаттығулар ұсынылды:

            «Ойлау гимнастикасы» жаттығуы.  Жаттығуды жүргізу алгоритмі

Қадамдары

Іс - әрекет

Мысалы


Сұрақтарды  қою реті:


1

Информация алу («не?», «қайда?», «қашан?»  сұрақтарына жауап)

Егер тақырып  «Достық» болса

Ол не? Ол қандай болады? Қайда кездеседі? Дос қай уақытта болады?

2

Мәселені қою («Егер, Не?» деген сұраққа жауап)

Егер әлемде достық болмаса, не болар еді? Егер достар ренжіссе, не болады?  Егер барлық адамдар өзара дос болса, не болар еді?

3

Әртүрлі дерек көздерінен алынған ақпараттарды салыстыру (ата ана, оқытушы,  кітап,  фильмдер және т.б.)

Сіздің досыңыз  достық туралы не дейді? Ата анаңыздан  достық туралы не естідіңіз?  Не оқыдыңыз? Қандай мультфильмдерден, фильмдерден көрдіңіз және   онда достық туралы не айтылды?

4

Информацияты жинақтау және  талқылау жүйесін құру

Егер... (мұғалім алдында естіген ақпаратты жинақтап, қабылдаудағы адамына «қайтарады»), осы  жағдайда, сіз достық туралы  тағы не айтар едіңіз?


«Артығын анықта» әдістемесі. Баланың маңызды бөліктерді бөліп көрсету, жалпылай білу дағдысын көрсетеді. Тапсырманы сурет не заттай немесе жазбаша түрде ұсынуға болады. Сонымен қатар ойлау әрекетін дамытатын тәсілдерді ойын түрінде қолдануға болады.

 «Ұқсастық пен айырмашылық». Школьникам әртүрлі заттар мен ұғымдарды салыстыру ұсынылады. Бастауыш сынып оқушыларына өздеріне таныс заттар: сүт пен су, сиыр мен жылқы, ұшақ пен поезд (сурет түрінде ұсынуға болады). Ересек балаларға тапсырманы күрделі түрде: таң мен кеш, табандылық пен қыңырлық т.б. Дұрыс жауаптар, қателіктер, ұқсастық пен айырмашылық ара қатынасы, басым белгілер т.б айқындалады.

«Басқа қырынан таны». Белгілі бір заттың басқа қырын ашу. Мысалы, сіріңке тек жанып, жарқырап қана қоймай, пішіні мен салмағы жағынан кішірейеді. Школьникам қарапайым заттардың: полиэтилен қақпақ, пенопласт т.б ерекше қасиеттерін ашу, анықтау ұсынылады. Ерекше жауаптар ескеріледі және ұсынымдарды талдауға да, пікірталас ұйымдастыруға да болады.

«Ұқсастықтар іздеу». Белгілі бір зат немесе құбылыс айтылады, мысалы, «тікұшақ». Әртүрлі нақты белгілер бойынша тікұшаққа ұқсас заттарды жазу. Ұқсас заттарды қасиетіне қарай топтап жазуға да болады. Мысалы, «құс», «көбелек» (ұшады, қонады), «автобус», «поезд» (көлік) т.б. Бұл тапсырма заттардың қасиеттерін анықтау, оларды белгілер бойынша жіктеуге арналған.

«Заттың қолдану тәсілдері». Жақсы танымал бір сөз беріледі, мысалы: «кітап». Заттың қалыптан тыс неғұрлым көп қолдану аясын айту керек. Кітапты оқиды, бір нәрсенің астына қоюға болады т.с.с. 

      


asdeasa